Fix you

Lyd Posted on 21 Aug, 2020 18:05

En sang som ble spesielt populær under nedstengingen i mars 2020 under Covid19-pandemien. Coldplay (Chris Martin) står for denne, og Jetse Bremer i Nederland har arrangert for blandakor, og levert noter og lydfiler. Her er lenkene, klikk på understrekede ord nedenfor:
Nytt 26.08.20: lyden på datafilene var svak, har prøvd å forsterke!

Nytt 30.11.20: Kristin har sunget inn hver stemme:

DATALYD:
Og her har du lydsporet til alle stemmer sammen: SATB

Og en innspilling av akkurat dette arrangementet (noe annerledes komp-tekst, men ellers likt)

Originalen (offisiell video) med Coldplay

DATALYD under her:

BASS – som kjører meste av teksten/lead!

Ave generosa

Lyd Posted on 21 Aug, 2020 17:07

Den norske komponisten Ola Gjeilo har laget denne til en eldgammel latinsk tekst av Hildegard von Bingen:

Ave, generosa,
gloriosa et intacta puella,
tu pupilla castitatis,
tu materia sanctitatis,
que Deo placuit.

Hail, girl of a noble house,
shimmering and unpolluted,
your pupil in the eye of chastity,
you essence of sanctity,
which was pleasing to God.

Nedenfor er det lenker til videoer og andre øvingsmuligheter: (Klikk på de understrekede ordene)

Kristin øver med sopranstemmen

Kristin øver med tenor

Kristin øver med altenes stemme