Blog Image

Nes Sangforening

Nes Sangforenings korblogg

Da prøver vi oss på en blogg. Det blir anledning for alle medlemmer til å kommentere. Gjerne om øvelser, sanger, noe du trenger mer hjelp med, forslag til gruppeøvelser, fester (!), turer, og hva som helst. Husk: vær saklig og bruk sunt vett med hensyn til personvern og hva du skriver om andre! Er noe lagt på internett, er det umulig å slette 100% hvis man angrer...
Hvis du vil kommentere, må du ha brukernavn og passord, ved å bli invitert inn gjennom din vanlige e-postadresse. Send en mail til web@nes-sangforening.org

For bare å klikke og lytte eller åpne filer trenger du ikke å logge deg på!

Skal du søke opp lydfiler eller andre eldre innlegg kan du klikke på de 3 prikkene i øvre høyre hjørne (litt avhengig av nettleser) og rulle ned til "Finn..." og skrive navnet på det du leter etter. Ellers ligger innleggene kronologisk, ikke alfabetisk. Lykke til!

Faurés Requiem – korsatser

Lyd Posted on 29 Aug, 2014 14:15

Heisann, her kan du finne deg litt lyd. Kan spilles av med Windows Media Player eller en annen media-avspiller som sikkert ligger installert på pc’en din.

Først til “hele korsatsen” (der ingen stemmer er spesielt framhevet)

Sats 1

Sats 2

Sats 3

Sats 4 har vi ikke med fordi det er er bare solist!

Sats 5

Sats 6

Sats 7

Dette er kanskje best å lytte/øve til når du begynner å beherske korstemmen du skal synge.

Og det er ingen ting i veien for å lagre filene på pc’n så har du dem lokalt også om nettet er ustabilt.

Mer følger – lykke til!

Fellesprosjekt høst 2014

Øvinger Posted on 29 Aug, 2014 14:08

Vi er allerede i høstens 2. øvingsuke, og nå brakstarter vi med seminar fredag og lørdag sammen med våre gode venner fra Øvre Vang sangkor. Seminaret blir på Nes Barneskole, Stavsjø fredag 29. 08. fra 18-21 og lørdag 30.08. fra 09.30-13.30.

Fredag spanderer nesningene kaffe og litt attåt. På lørdag bør man ta med niste sjøl.

Vi håper på et seminar som bringer masse inspirasjon, motivasjon og moro – men sjølsagt også at vi kommer osset langt steg videre inn i Faurés og Ramirez’ verker.

Det blir også mulig å “svitsje” mellom øvingsstedene Lunden skole på onsdager og Nes Barneskole på torsdager – enten det ikke passer den ene dagen eller du vil ha dobbelt opp av en eller annen grunn!

Det finnes en lukket facebook-gruppe “Fellesprosjekt Nes/Øvre Vang” som dere kan invitere hverandre inn i (må da ha tilgang på hverandres e-postadresser, eller søke via venner på facebook). Der blir det raskere oppdateringer – fordi det rett og slett er mye enklere å administrere. Det ligger der lenker både til innspilte versjoner, og til lydfiler. Bare å rulle nedover i historikken.

For dere som ikke er på facebook, bil det her på korbloggen komme innlegg med lenker til de enkelte lydfilene slik som vi hadde i vår. Ber om forståelse for at dette tar litt tid. Det er både pirkete å oppdatere via notene etter Tores justeringer, og å legge det inn på plass. Det er jo mange satser, og mange forskjellige stemmer.

Viktig at du kommenterer hvis du finner feil. Send gjerne da e-post og beskriv “hvor” på nettet og hvor i musikken det er, til web@nes-sangforening.org så skal jeg prøve å rette opp.

Følg med på nye innlegg her – under kategorien (til høyre) Lyd – først og fremst.

Tvi-tvi!